Πρόσφατα σχόλια

    Αρχείο

    Οι έννοιες Υπάρχω και ανάρχω: Μία διαφορετική προσέγγιση

    Συζήτηση μεταξύ 2 προσώπων:

    lexiko-Δεν υπάρχει ο Θεός!
    -Μα πώς το λες αυτό,αφού έχεις προσωπική εμπειρία για το αντίθετο;
    -Αν προσέξεις την φράση,θα το διαπιστώσεις κι’έσύ!
    -Πώς;
    -Καταρχήν,για να συνεχίσουμε την συζήτηση,θα πρέπει να κατανοήσουμε τις λέξεις «υπάρχω» και «ανάρχω».
    -Συνέχισε.
    -Η λέξη «Υπάρχω» έχει 2 έννοιες.Η μία είναι «έχω υπόσταση» και η άλλη «αρχίζω,ξεκινώ από την αρχή»(Λεξικό Μπαμπινιώτη).

    Η 2η θα λέγαμε ότι είναι και η πιο σωστή αφού είναι η ετυμολογική της έννοια,η αρχική της δηλαδή.
    -Ναι.
    -Άναρχος σημαίνει αυτός που δεν έχει αρχές και κατά δεύτερη έννοια,ετυμολογική,αυτός που δεν έχει αρχή(Λεξικό Μπαμπινιώτη).Το ίδιο ισχύει και εδώ με την ετυμολογία της.
    -Ναι.
    -Άρα,κανονικά ο Θεός δεν υπάρχει,αλλά ανάρχει.
    -Μάλιστα.
    -Όμως!Θεός υπάρχει!
    -Μα πριν δεν είπες ότι ο Θεός δεν υπάρχει;Τώρα γιατί τα γυρίζεις;
    -Αν πρόσεξες τα λόγια μου,είπα «ο Θεός δεν υπάρχει»,δηλαδή δεν έχει αρχή με την ετυμολογική έννοια.
    -Ναι.
    -Τώρα είπα «Θεός υπάρχει».Ένα όμικρον λείπει.
    -Ε και;Το ίδιο είναι.
    -Όχι δεν είναι.Θεός υπάρχει,εννοώ ότι έχει υπόσταση.Μπορούσα να το πω όμως και «ο Θεός υπάρχει»,αλλά όταν ρωτάει κάποιος «αν υπάρχει Θεός» ρωτάει «υπάρχει Θεός»; και όχι «υπάρχει ο Θεός»;
    -Με μπέρδεψες λίγο,αλλά το κατάλαβα:Ο Θεός δεν υπάρχει,αλλά ανάρχει αλλά και υπάρχει.Θεός όμως υπάρχει.
    -Ακριβώς!

    Τα σχόλια δικά σας.

    Share Button

    Αφήστε μια απάντηση

    Διαφημίσεις

    varsas

     

    ad

     

    ad

     

    ad