Ιστορικό

Οι έννοιες Υπάρχω και ανάρχω: Μία διαφορετική προσέγγιση

Συζήτηση μεταξύ 2 προσώπων:

lexiko-Δεν υπάρχει ο Θεός!
-Μα πώς το λες αυτό,αφού έχεις προσωπική εμπειρία για το αντίθετο;
-Αν προσέξεις την φράση,θα το διαπιστώσεις κι’έσύ!
-Πώς;
-Καταρχήν,για να συνεχίσουμε την συζήτηση,θα πρέπει να κατανοήσουμε τις λέξεις “υπάρχω” και “ανάρχω”.
-Συνέχισε.
-Η λέξη “Υπάρχω” έχει 2 έννοιες.Η μία είναι “έχω υπόσταση” και η άλλη “αρχίζω,ξεκινώ από την αρχή”(Λεξικό Μπαμπινιώτη).

Η 2η θα λέγαμε ότι είναι και η πιο σωστή αφού είναι η ετυμολογική της έννοια,η αρχική της δηλαδή.
-Ναι.
-Άναρχος σημαίνει αυτός που δεν έχει αρχές και κατά δεύτερη έννοια,ετυμολογική,αυτός που δεν έχει αρχή(Λεξικό Μπαμπινιώτη).Το ίδιο ισχύει και εδώ με την ετυμολογία της.
-Ναι.
-Άρα,κανονικά ο Θεός δεν υπάρχει,αλλά ανάρχει.
-Μάλιστα.
-Όμως!Θεός υπάρχει!
-Μα πριν δεν είπες ότι ο Θεός δεν υπάρχει;Τώρα γιατί τα γυρίζεις;
-Αν πρόσεξες τα λόγια μου,είπα “ο Θεός δεν υπάρχει”,δηλαδή δεν έχει αρχή με την ετυμολογική έννοια.
-Ναι.
-Τώρα είπα “Θεός υπάρχει”.Ένα όμικρον λείπει.
-Ε και;Το ίδιο είναι.
-Όχι δεν είναι.Θεός υπάρχει,εννοώ ότι έχει υπόσταση.Μπορούσα να το πω όμως και “ο Θεός υπάρχει”,αλλά όταν ρωτάει κάποιος “αν υπάρχει Θεός” ρωτάει “υπάρχει Θεός”; και όχι “υπάρχει ο Θεός”;
-Με μπέρδεψες λίγο,αλλά το κατάλαβα:Ο Θεός δεν υπάρχει,αλλά ανάρχει αλλά και υπάρχει.Θεός όμως υπάρχει.
-Ακριβώς!

Τα σχόλια δικά σας.

Share Button

Αφήστε μια απάντηση

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

Διαφημίσεις

varsas

 

ad

 

ad

 

ad